سفارش دهید

شستن چادر مسافرتی

شستن چادر مسافرتی به درستی باعث افزایش طول عمر چادر مسافرتی می شود.

شستن چادر مسافرتی در جهت تمیز کردن و نگهداری از چادر مسافرتی الزامی می باشد. کوهنوردی، کمپینگ و طبیعت گردی از جمله تفریحاتی می باشد که بسیاری از افراد به آن علاقه مند می باشند. برای وقت گذراندن در دل طبیعت نیاز به وسایل ویژه ای می باشد یکی از این وسایل چادر مسافرتی است. که ممکن است در طول سفر کثیف شود با این حال اگر چادر مسافرتی شسته نشود استفاده مجدد از آن دلنشین نخواهد بود و ممکن است کپک بر روی چادر مسافرتی ایجاد شود که جلوه زیبایی نخواهد داشت و باعث کاهش کیفیت آن می گردد. ما در این مقاله سعی داریم نحوه درست شستن چادر مسافرتی را به شما توضیح دهیم.

زمان شستن چادر مسافرتی

  • بعد از قرار گرفتن چادر در زیر نور آفتاب
  • در صورت کثیف شدن چادر مسافرتی
  • بعد از کمپینگ در کنار دریا بر روی ساحل
  • بعد از قرار گرفتن چادر مسافرتی در نزدیک آتش کمپ

مراحل شستن چادر مسافرتی

آماده سازی چادر مسافرتی

در مراحل اول باید چادر مسافرتی را از هرگونه گل و لای، سنگ و زباله پاک کنید برای این کار می توانیدد چادر مسافرتی را تکان دهید تا هر آشغالی که در داخل چادر مسافرتی وجود دارد، خارج شود.

تمیز کردن لکه های چادر مسافرتی

در این مرحله باید تمام نقاط لک و کثیف بر روی چادر مسافرتی را پیدا کنید و آن را تمیز نمایید. برای این کار نیاز به کمی زور می باشد و بهتر است برای تمیز کردن آن ها از یک پارچه نرم و ملایم استفاده کنید.

خیساندن چادر مسافرتی

چادر مسافرتی را در وان با استفاده از آب و صابون خیس کنید. بگذارید برای مدتی در داخل آن باقی بماند تا خیس بخورد. و بعد از آن به آرامی قسمت های کثیف چادر مسافرتی را با پارچه ملایم تمیز نمایید.

آبکشی چادر مسافرتی

در این مرحله باید چادر مسافرتی را با استفاده از آب خالی شستشو دهید تا جایی که کف صابون از بین برد.

خشک کردن چادر مسافرتی

در این مرحله برای خشک کردن چادر مسافرتی باید چادر مسافرتی را بر روی رخت آویز در یک منطقه گرم و سایه دار آویزان کنید و فرصت دهید چادر مسافرتی خشک شود زیرا وجود رطوبت در چادر مسافرتی مستعد کپک زدن می باشد.

نکات مهم در زمان شستن چادر مسافرتی

زمانی که چادر مسافرتی گلی و یا کثیف شده است باید با استفاده از آب و یک اسفنج نرم آن را بشویید. معمولا این کار برای تمیز کردن چادر مسافرتی کافی می باشد برای این کار می توانید از صابون نیز استفاده کنید. از سابیدن چادر مسافرتی با برس پرهیز کنید زیرا این کار باعث از بین بردن خاصیت ضد آب چادر مسافرتی می شود. اگر چادر مسافرتی شما لک شده و یا بوی بد می دهد آن را با آب و مواد شوینده رقیق بشویید و پس از آبکشی آن را خشک کنید. اما باید این نکته را در نظر بگیرید که از مواد شوینده قوی استفاده نکنید زیرا لایه محافظ چادر مسافرتی را ازبین می برد.

نحوه نگه داری از چادر مسافرتی

زمانی که چادر مسافرتی شما کاملا خشک شد آن را کامل جمع نمایید و در جای خشک و سرد قرار دهید تا از ایجاد کپک جلوگیری کنید.
چادر مسافرتی را در معرض نور خورشید قرار ندهید زیرا شکل و ساختار تیرک چادر مسافرتی از بین می رود و خم می شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *