سفارش دهید

مشخصات چادر مسافرتی خوب

چادر مسافرتی از ملزومات سفر های کمپینگ و خانوادگی محسوب می شود که در طول سفر آسایش و راحتی را نیز فراهم می کند. دارا بودن یک چادر مسافرتی خوب و مرغوب می تواند آرامش در سفر را تضمین کند.

داشتن یک چادر مسافرتی می تواند از ضروری ترین وسایلی باشد که در حین سفر لازم است. چادر مسافرتی کاربرد ویژه ای در طول سفر دارد و به عنوان یک پناهگاه می تواند اوقات آسایش را در سفر فراهم کند.
از این رو برای تهیه آن می بایست به نکاتی توجه نمود که تضمین دهنده کیفیت و مرغوبیت آن باشد. زیرا اهمیت چادر مسافرتی مناسب را زمانی متوجه می شوید که به دلیل نقص در چادر، به مشکلاتی بربخورید.
از این رو در این مطلب به ویژگی ها و مشخصات چادر مسافرتی خوب می پردازیم تا بتوانید با داشتن یک راهنمایی، بهترین چادر مسافرتی را نیز انتخاب نمائید:

ویژگی های یک چادر مسافرتی خوب

چادر در واقع خانه شما هنگام سفر است. این خانه باید خشک، راحت و محکم باشد و بتوانید برای سرپناه به آن تکیه کنید. همچنین نباید چادری بخرید که هر سال مجبور به تعویض آن شوید. یک چادر خوب باید این تضمین را بدهد را که به این زودی ها خراب نمی شود. البته بسیاری از ویژگی های چادر مسافرتی به نوع استفاده شما بستگی دارد اما به طور کلی یک چادر مسافرتی خوب باید این ویژگی ها را داشته باشد:

1. غیر قابل نفوذ

یک چادر خوب باید در برابر مایعات و نشتی غیر قابل نفوذ باشد. چادر باید بتواند در برابر باران شدید مقاومت کند و از آفتاب سوزان محافظت کند. هنگام خرید چادر به این موارد توجه کنید زیرا یکی از مهم ترین وظایف چادر مسافرتی محافظت افراد در برابر رطوبت هوای بیرون و باران و آفتاب شدید است.

2. دارای تهویه مناسب

چادر مسافرتی مورد نظر می بایست فضایی برای جریان هوا و تهویه داشته باشد. بسیاری از چادرها پنجره دارند. در هر صورت هوای آزاد باید راهی داخل چادر پیدا کند تا فضای داخل چادر راحت بماند.

 

فروش چادر مسافرتی

3. دارای کفی مقاوم و ضد آب

یک روز بارانی نمی تواند تجربه طبیعت گردی شما را خراب کند، اما لباس های خیس مطمئنا این کار را می کنند. چادری که خریداری می کنید باید کفی مقاوم و ضد آب داشته باشد. شما باید بتوانید شب را در آنجا با خیال راحت بگذرانید یا وسایل خود را در آنجا بگذارید. کف چادر باید از رسیدن رطوبت به بدن، لباس و سایر وسایل شخصی شما جلوگیری کند. کف چادر مهمترین قسمت چادر است و چون در تماس مستقیم با زمین است.

4. دارای زیپ های مقاوم

زیپ های چادر را چند بار باز و بسته می کنید از این رو می بایست دارای مقاومت خوبی باشند. در واقع زیپ ورودی چادر مانند درب ورودی خانه است. هر چه بیشتر از آن استفاده کنید، احتمال شکستن آن بیشتر می شود. پس یک چادر با زیپ مرغوب بخرید.

5. استفاده از تیرها و میله های آلومینیومی

تیرهایی که با آن چادر را برپا می کنید اسکلت چادر شماست. میله های آلومینیومی هم سبک و هم بادوام هستند. در واقع، آلومینیوم یک ماده عالی برای استفاده به عنوان گیره چادر است. تیرهای فایبرگلاس می توانند بشکنند و تیرهای فولادی سنگین هستند. به همین دلیل یک چادر با تیرک آلومینیومی بخرید.

6. راه اندازی آسان

به دنبال چادرهایی باشید که به راحتی توسط یک نفر برپا شود. چادرهایی را بخرید که همراه با دستورالعمل‌های راه‌اندازی هستند و همیشه قبل از سفر آن را یک بار در خانه انجام دهید. راه اندازی آسان چادر به این معنی است که زمان کمتری را برای انجام آن و زمان بیشتری را برای سرگرمی صرف می کنید.

نکاتی برای خرید چادر مسافرتی

معمولا چادر را در پایان فصل کمپینگ یا طبیعت گردی خریداری کنید. در این فصول معمولا چادرهای مسافرتی تخفیف دارند و می توانید با قیمت مناسب تری خریداری کنید.
حتما قبل از خرید چادر را ببینید. نحوه تنظیم آن را بیابید. حتما به داخل چادر نگاهی بیندازید تا از فضای کافی و مورد نیاز آن مطمئن شوید.
یک چادر بزرگتر از تعداد افراد مورد نیاز بخرید. تا در هنگام خواب به مشکلی بر نخورید.
در نمایشگاه های کمپینگ چادر بخرید. معمولاً در این نمایشگاه ابزار و وسایل کمپینگ به نمایش گذاشته می شود و می توانید در حین افتتاح و برپایی چادرها را ببینید.
علاوه بر راه اندازی، یاد بگیرید که چگونه چادر را به درستی تا کنید تا بتوانید آن را در کمترین فضای ممکن به خانه بیاورید. نحوه برپایی چادر و برداشتن آن را از قبل بیاموزید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *