سفارش دهید

تعویض برزنت کولر آبی

تعویض برزنت کولر آبی باید در زمان مناسب خود انجام شود تا از هدر رفتن انرژی و افزایش هزینه برق جلوگیری به عمل آید.

تعویض برزنت کولر آبی در زمان مناسب خود از اهمیت بالایی برخوردار می باشد زیرا با تعویض به موقع آن می توانید از هدر رفتن باد سرد تولید شده توسط دستگاه جلوگیری کنید.
بهترین زمان برای تعویض برزنت کولر آبی دقیقا زمانی قبل از شروع فصل گرما می باشد و هنگامی که کولر آبی مورد سرویس قرار می گیرد برزنت کولر نیز باید بررسی شود کوچکترین پارگی در برزنت کولر آبی منجر به آسیب به موتور کولر و اتلاف انرژی می شود.
با همین توضیح مختصر می توان به اهمیت تعویض برزنت کور آبی در زمان مناسب و به موقع پی برد.

مشخصات برزنت کولر آبی

برزنت کولر آبی در رنگ های مختلف تولید می شود که برزنت سرمه ای رنگ رایج ترین رنگ برزنت کولر آبی می باشد. این برزنت با روکش لاستیکی به طور کامل پوشانده می شود تا از نفوذ آب و تابش نور خورشید جلوگیری کند و در مدت زمان اندک دچار پوسیدگی نمی شود. برزنت کولر آبی در واقع پارچه ای می باشد که از ضخامت بالایی برخوردار می باشد .
پارچه برزنت که برای کولر مورد استفاده قرار می گیرد بسیار با کیفیت، با دوام و دارای ماندگاری طولانی می باشد و در ابعاد 110 *40 سانتی متر و وزن 545 گرم تولید می شود.

زمان مناسب تعویض برزنت کولر آبی

بهترین زمان که می توانید برزنت کولر آبی خود را تعویض کنید همان زمان سرویس کولر آبی می باشد هنگامی که سرویس کولر آبی انجام می شود باید برزنت کولر نیز مورد بررسی قرار گیرد و در صورت سوراخی، پارگی و پوسیدگی باید تعویض شود. تا مانع از ورود هر گونه گرد و غبار و آب به داخل کولر شویم و از هدر رفتن انرژی جلوگیری به عمل آید.

دلیل تعویض برزنت کولر آبی

نقش برزنت در کولر آبی ایجاد ارتباط بین دهانه دریچه و کانال کولر و دفع لرزه های دستگاه است و همان طور که گفته شد از برزنت برای مانع از هدر رفتن باد و نیز نفوذ آب و گرمای خورشید در فاصله بین دریچه و دهانه کولر مورد استفاده قرار می گیرد.

اما به دلیل اینکه کولر آبی در فضای باز و در معرض تابش مستقیم نور خورشید و سایر عوامل محیطی قرار می گیرد ممکن است دچار پارگی و پوسیدگی شود.

همچنین ممکن است از محل اتصال خود به دریچه یا کانال کولر کنده شود. از این رو باد سرد تولید شده توسط دستگاه از درز ایجاد شده خارج می شود و بازدهی و راندمان کولر آبی تا حد زیادی کاهش پیدا می کند.

از این رو برای حفظ عملکرد صحیح کولر آبی و پیشگیری از هدر رفتن انرژی باید نسبت به تعویض به موقع کولر آبی اقدام کرد.

نکات مهم در زمان تعویض و خرید برزنت کولر آبی

  • توجه به شرایط آب و هوایی منطقه مورد نظر
  • توجه به ابعاد و سایز برزنت کولر آبی
  • توجه به کیفیت جنس پارچه برزنت کولر آبی

نحوه تعویض برزنت کولر آبی

در زمان تعویض برزنت کولر آبی باید به چند نکته توجه داشته باشید که شامل موارد زیر می شود.
برزنت نباید به صورت کش بر روی دریچه و کانال کولر نصب شود زیرا در این صورت در زمان لرزش های کولر آبی کشیده و پاره می شود.
برزنت کولر آبی نباید خیلی چروک و روی هم جمع شده باشند زیرا مانع از حرکت باد دستگاه می شود.
فاصله برزنت تا دریچه کولر باید حداکثر 30 سانتی متر باشد.
پیش از نصب برزنت جدید بر روی دریچه کولر آبی حتماً آن را چک کنید که سوراخ یا پارگی نداشته باشد.
برای تعویض برزنت کولر آبی باید در مرحله اول برزنت قبلی را از روی دریچه و کانال کولر بردارید و در مرحله بعدی با توجه به مدل برزنت خریداری شده به منظور نصب آن بر روی دریچه و کانال کولر اقدام می کنید.

انواع برزنت کولر آبی

  • برزنت کولر آبی کش دوزی شده به همراه بست های پلاستیکی و یا فلزی
  • برزنت کولر آبی قابل اتصال با چسب مخصوص
  • برزنت کولر آبی قابل نصب با استفاده از تسمه فولادی، پیچک و پیچ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *