سفارش دهید

چگونه چادر مسافرتی را گرم کنیم

چگونه چادر مسافرتی را گرم کنیم موضوعی است که در زمان مواجه شدن با سرما در طول سفر در ذهن افراد نقش می بندد.

چگونه چادر مسافرتی را گرم کنیم؟ چه نوع جنسی از چادر مسافرتی گرما را در چادر حفظ می کند؟ سوالاتی می باشند که در هنگام خرید و یا مواجه شدن با سرما در طول سفر در ذهن افراد ایجاد می شود. گرم کردن چادر مسافرتی در هوای سرد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. زیرا چادر مسافرتی نوعی سرپناه موقت برای استراحت و رفع خستگی می باشد. و گرم کردن چادر مسافرتی موجب می شود تا از شما در برابر بیمار شدن و یخ زدن جلوگیری شود. برای گرم کردن چادر مسافرتی باید به نکات ایمنی توجه کرد تا مانع از ایجاد حریق و گاز گرفتگی شوید.
در ادامه این مقاله به چگونه گرم کردن چادر مسافرتی در سرما می پردازیم.

روش های گرم کردن چادر مسافرتی

استفاده از کیسه آب گرم

یکی از روش هایی که در گرم کردن چادر مسافرتی موثر می باشد استفاده از کیسه های آب گرم است. کیسه آب گرم در داخل کیسه خواب یکی از روش های مناسب برای گرم کردن می باشد. این نوع از کیسه های آب گرم به حداقل امکانات نیاز دارند فقط کافی است که آب جوش را داخل کیسه آب گرم بریزد تا موجب گرم شدن چادر مسافرتی شوند.

عایق بندی چادر مسافرتی

برای گرم نگه داشتن چادر مسافرتی همراه خود چند پتو بیاورید و دور تا دور چادر و کف چادر را با استفاده از آن ها بپوشانید. تا بتوانید با بهره مندی از پتو چادر مسافرتی را گرم نگه دارید. بعضی از چادر های مسافرتی برای تهویه مناسب هوا در داخل چادر دارای منافذ می باشند. که نباید در حالت عادی جلوی آن ها را بست. فقط در زمان هایی که احساس سرما در داخل چادر می کنید می توانید برای مدت زمان کمی منافذ موجود در چادر را ببندید.

محل نصب چادر مسافرتی

مکان هایی را انتخاب کنید که به طور طبیعی از هوای سرد محافظت شده اند مانند میان درختان و از نصب چادر مسافرتی در دره ها خودداری کنید. از برپایی چادر مسافرتی در مکان هایی که خیس و مرطوب می باشند پرهیز کنید حتی اگر چادر مسافرتی دارای عایق باشد ممکن است رطوبت و سرما به داخل چادر مسافرتی نفوذ کند و منجر به سرد شدن هوای داخل چادر گردد.

استفاده از زیرانداز

زیرانداز علاوه بر اینکه موجب نرم کردن سطح زمین می شوند عایق بسیار مناسبی برای جلوگیری از انتقال سرمای زمین به بدن هستند. در زمان خرید زیرانداز برای چادر مسافرتی حتما به عدد R درج شده بر روی آن توجه کنید زیرا این عدد نشان دهنده میزان مقاومت و دوام زیرانداز در برابر جریان گرما می باشد. هر چه عدد R بیشتر باشد زیر انداز از گرمای بیشتری برخوردار می باشد.

استفاده از سنگ داغ

استفاده از سنگ داغ در داخل چادر مسافرتی یک راهکار بسیار مناسب برای گرم نگه داشتن چادر مسافرتی است. برای اینکار باید یک تکه سنگ را در داخل آتش قرار دهید و بگذارید برای یک و یا دو ساعت در داخل آن باقی بماند. و بعد از داخل آتش سنگ را بیرون بیاورید و چند لحظه صبر کنید تا مقداری دمایش کاهش یابد و پارچه و حوله را به دور سنگ بپیچید و سنگ را در مرکز چادر مسافرتی قرار دهید تا موجب گرم شدن چادر مسافرتی شود.

جلوگیری از ایجاد رطوبت

هوای داخل چادر باید تهویه مناسب داشته باشد تا از ایجاد رطوبت در چادر مسافرتی ممانعت کنید. و از عرق کردن جلوگیری کنید و هنگامی که متوجه شدید بدنتان عرق کرده است لباس هایتان را کم کنید.

جنس چادر مسافرتی

نوع جنس چادر مسافرتی در حفظ گرمای داخل چادر و جذب گرما در طول روز و حفظ آن در هنگام شب بسیار تاثیر گذار می باشد. چادر مسافرتی باید دارای جنس مناسبی باشد تا در طول روز گرمای خورشید را جذب و در زمان شب گرما را داخل چادر حفظ نماید. پارچه برزنت یکی از بهترین انواع چادر مسافرتی می باشد که در برابر نفوذ سرما و آب به داخل چادر از مقاومت بالایی برخوردار می باشد. بنابراین چادر مسافرتی با روکش برزنت یکی از بهترین انتخاب ها برای سفر به دل طبیعت در فصل سرما می باشد

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *