سفارش دهید

تفاوت برزنت با پلی استر

تفاوت برزنت با پلی استر در نوع کاربرد این دو نوع پارچه می باشد هر یک از پارچه برزنت و پارچه پلی استر از ویژگی ها و خصوصیات منحصر به فردی تشکیل شده اند مانند پارچه پلی استر از ویژگی چروک نشدن در زمان طولانی برخوردار می باشند.

تفاوت برزنت با پلی استر، موضوعی می باشد که در این مقاله سعی داریم به آن بپردازیم. در تولید پارچه برزنت الیافی مانند پلی استر نیز مورد استفاده قرار می گیرد. پلی استر نوعی پارچه می باشد که با استفاده از مواد نفتی و پلیمری تولید می شود. این نوع پارچه به سبب مقاومت بالا و شست و شو آسانی که دارد مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. پارچه پلی استر در انواع و جنس های متفاوتی تولید می شود که برای کاربرد های مختلف استفاده می شود. لزوم استفاده پارچه های برزنت ضد آب و پلی استر زمانی مشخص می شود که در منطقه ای زندگی کنید که از آب و هوای معتدل و مرطوب برخوردار باشد و یا با کالا ها و محصولاتی در ارتباط باشید که باید از آن ها در برابر نفوذ آب و نورخورشید مراقبت و محافظت نمایید.

برزنت

برزنت پارچه ای می باشد که از ترکیب الیاف طبیعی با مصنوعی نظیر پنبه و کرباس با پلی اتیلن و پلی استر تولید می شود. این الیاف مصنوعی در پارچه برزنت سبب مقاومت آن در برابر نفوذ آب و رطوبت شده است. مراکز تولید کننده پارچه برزنت از الیاف مصنوعی گوناگونی مانند پلی پروپیلن، مواد سرامیکی، مواد ضد حریق، مواد پلاستیکی و… استفاده می کنند که هر کدام از این مواد سبب ایجاد ویژگی های خاصی در پارچه برزنت می شوند. مانند پارچه برزنت نسوز به دلیل استفاده از مواد ضد حریق و ویژگی ضد آتش خود به این نام معروف شده اند.

پلی استر

پلی استر نوعی مواد پلیمری و نفتی می باشد زمانی که مواد شیمیایی نظیر هاردنر در اثر حرارت بالا ذوب می شود نوعی ماده به وجود می آید که در صنعت نساجی از این مواد پلیمری استفاده می شود و پارچه پلی استر تولید می گردد پارچه پلی استر دارای مقاومت زیادی در مقابل نفوذ آب دارند ولی این پارچه بسیار اشتعال پذیر می باشد. بافت پارچه پلی استر مانند بافت پارچه برزنت شمعی است.

مقایسه برزنت با پلی استر

پارچه برزنت دارای شباهت هایی با پارچه پلی استر دارد. پلی استر نوعی الیاف مصنوعی می باشد که در صنعت های مختلف جز یکی از پرفروش ترین الیاف شناخته می شوند به دلیل اینکه الیاف مصنوعی پلی استر دارای خصوصیات هایی مانند استحکام بالا در مقابل پارگی، نور آفتاب و مواد اسیدی و شیمیایی دارند. شست و شو و خشک شدن ان ها به آسانی انجام می شود و همچنین از وزن سبک و عدم چروک شدن برخوردار هستند. پارچه پلی استر به سبب چروک نشدن آن در طولانی مدت است. پارچه پلی استر مقاومت و استقامت زیادی در مقابل عوامل محیطی دارد. و مراقبت و نگهداری از آن راحت می باشد و همچنین عایق مناسبی در برابر رطوبت و سرما محسوب می شود و در شرایط گوناگون ساختار خود را حفظ می کند. پارچه پلی استر از معایبی نظیر حساسیت زا و اشتعال زا بودن نیز برخوردار می باشد. قیمت برزنت و پلی استر در بازار به دلیل تغییر نرخ ارز متغیر می باشد و نیز قیمت آن ها به نوع آن هم وابسته می باشد. در مقایسه برزنت و پلی استر تنها نوع کار آیی  این محصولات مهم می باشد شما مشتریان عزیز باید متناسب با نوع کاربری خود پارچه برزنت یا سایر پارچه ها را خریداری نمایید. ولی توصیه می شود برای اینکه پارچه برزنت از کیفیت بالایی برخوردار باشد از مراکز معتبر این محصول را خریداری کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *