سفارش دهید

پارچه برزنت پی وی سی

پارچه برزنت پی وی سی یکی از انواع پارچه برزنت می باشد که از استحکام و دوام بالای برخوردار می باشد.

پارچه برزنت پی وی سی در واقع نوعی از پارچه برزنتی به شمار می آید که به برزنت و یا تارپولین نیز معروف می باشد که غالبا از مواد و الیافی همچون پلی استر یا روکش یورتان و یا پلاستیک هایی همچون پلی اتیلن یا پارچه کرباس تولید می گردند.
این نوع پارچه ها معمولا پارچه های طبیعی و مصنوعی می باشند که با مواد و روکش ضد آب همانند پلاستیک، پلی وینیل کلراید، پلی یورتان، الاستومر سیلیکونی، فلوئوروپلیمرها و موم روکش داده می شوند.
همچنین این نوع پارچه در متراژ هایی با عرض 100 تا 200 سانتی متر و در اوازن 220 تا 740 گرم بر متر مربع قابل سفارش می باشند. پارچه برزنت پی وی سی به صورت یک لایه نخ تا شش لایه نخ ساخته می شوند که در حالت پارچه برزنت موادی، برزنت خام، برزنت چاپی، برزنت آهاری، برزنت خطی و یا طرح دار قابل تولید و اجرا می باشند.

اهمیت استفاده از پارچه برزنت پی وی سی

در زندگی روزمره انسان ها و همچنین در صنایع و مشاغل مختلف نیاز به عایق کاری و مقابله با رطوبت و تابش مستقیم نور خورشید در موارد زیادی مشاهده می شود. زیرا بسیاری از دستگاه و تجهیزات که امروزه مورد استفاده قرار می گیرد از قیمت بالایی برخوردار می باشند از این رو محافظت از آن ها در برابر شرایط بد جوی بسیار حائز اهمیت می باشد.
از این رو گرایش به پارچه برزنت پی وی سی که به عنوان پارچه ضد آب و ضد آفتاب شناخته می شود روز به روز از تقاضای بالایی بین افراد و صنعتگران برخوردار گشته است. استفاده از این پارچه مستحکم و مقاوم برای دوخت و تولید انواع چادر مسافرتی ، چادر عشایری، چادر و یا روکش خودرو ها، روکش استخر و… از اهمیت بسیار زیادی برخوردار گشته است.
یکی از بهترین نوع پارچه برزنت معروف به تارپولین است با شروع فصل بهار و آغاز مسافرت ها استفاده از چادر مسافرتی و چادر ماشین ها بیشتر شده است. پارچه برزنت پی وی سی در دوخت پرده های ضخیم برزنتی، عایق حرارتی، تولید کیف و ساک، تولید انواع سایبان، آلاچیق و چتر و یا به طور کل این نوع از پارچه در هر جایی که ضخامت نسبت به ظرافت اولویت دارد مورد استفاده قرار می گیرد.
با توجه به ویژگی های منحصر به فردی که پارچه برزنت پی وی سی دارد این نوع از پارچه یکی از پرکاربرد ترین انواع پارچه برزنت می باشد.

ویژگی های پارچه برزنت پی وی سی

  • پارچه برزنت پی وی سی از قیمت ارزان و مقرون به صرفه ای برخوردار می باشد  از این رو به عنوان روکش برای محصولات و مسقف نمودن فضای باز مورد استفاده قرار می گیرد.
  • پارچه برزنت پی وی سی از مقاومت بالایی در برابر نورخورشید و آب برخوردار می باشد و در برابر این عوامل به راحتی خاصیت و ماهیت خود را از دست نمی دهند.
  • این نوع پارچه خاصیت کشسانی فوق العاده و انعطاف پذیری بالایی دارند به همین دلیل به راحتی دوخته می شوند و به هر شکل و فرمی در می آیند.
  • پارچه برزنت پی وی سی را با استفاده از سشوار صنعتی می توان به راحتی اتصال داد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *